Stelvio - Road Bike Challenge 2016 Tisk Email
Napsal uživatel Martin
SUNDAY, 18 SEPTEMBER 2016 15:00

STELVIO - MORTIROLO - GAVIA - Road Bike Challenge 2016

Konečně se nám na silničkách podařilo pokořit sedlo Stelvio (2760 m) a návdavkem ještě Mortirolo (1852 m) s Gávií (2652 m).

1.9. (čt) vyrazili jsme odpoledne ze Zličína a přespali v penzionu v Nauders - cca hodinu od Prato Allo Stelvio

2.9. (pá) dojezd autem cca 6 km před Prato - cca v 11 vyrážíme po rovině do Prata a pak už jen stoupáme a stoupáme. Začátek jde, od Trafoi to začne tahat, občas i 12 a 13%. Pak už nevím jak si sednout, aby mě nebolela záda, až do sedla Stelvio. Dojíždím předposlední a mám toho dost. Po obědě sjezd na druhou stranu cca 2 km a pak odbočkou přes Umbrail pass do Švýcarska a zpět k našemu autu. Po zabalení kol vyrážíme autem stejnou cestou přes Prato na Stelvio a dojíždíme cca v 19.00 do Bormia, kde máme dvě noci v pěkném penzionu s výbornými majiteli. Oslavíme úspěch v restauraci a naplánujeme double na sobotu (Mortirolo+Gavia)

3.9. (so) ráno cca v 9:00 vyrážíme údolím Valtelliny do Grosia, kde jsme měli uhnout na lehčí cestu směrem na Mortirolo. Nevím, jak se to stalo, ale navigace nás žene dál až do Mazzo di Valtellina, kde začíná legendární stojka na Mortirolo. Je to mazec (často 14-15%), ale po usazení do módu "šlapu tak pomalu, abych to vůbec vyjel a zároveň neupadl", se dostaneme na sedlo vcelku v pohodě. Chrti s těžkými převody zůstávají tentokrát (jedinkrát za víkend) za lehkopřevodáři. Sedlo je nádherné - málo lidí, příroda. Po několika pivech sjíždíme na druhou stranu a pak údolím do Ponti Di Legno. Oběd a znovu do kopce na Gavii. Pod kopec dobrý, pak v první třetině občas i 18%. Nedává nám to zadarmo, ale nahoře jsme všichni naprosto happy a oslavujeme. Pak už jen sjezd do Bormia a poněkud vydařenější večírek.

4.9. (ne) ráno ještě chrti jedou na krátké kolo, ostatní procházka a pak zpět domů.

Stálo to za to a už se těšíme na další výzvy (Zonkolan...:))

Účastnící: Kolík (34/27), Láďa (39/28), Jirka (34/32), Herman (34/32), Ženda (34/30)