Tuxerské Alpy - relaxační skialp Tisk Email
Napsal uživatel Kolík
SUNDAY, 03 FEBRUARY 2013 12:13

Lednové podmínky velí k obezřetnosti. Nestabilní sníh, krátký den, měnící se počasí. Proto jsme vybrali pro naši túru poslední lednový víkend 2013 Tuxerské Alpy, jejich severní část. Vrcholky zde nedosahují ani 3000 m a hory nabízejí celou řadu skialpových túr. Navíc je oblast rychle dostupná z Prahy, cesta trvá okolo 5 hodin předpisovou jízdou.

V pátek večer jsme dorazili na parkoviště u lanovky v Tulfesu, který leží těsně před Innsbruckem. Po mrazivé noci jsme vyrazili převážně po sjezdovkách z 900 m do přes Halsmarler htt. a Tulfeinalm na chatu Glungezerhutte ve výšce 2677 m. Chata je uložena přímo mezi vrcholy Glungezer a Sonnespitze, které lze zvládnout přímo procházkou od chaty a shlédnout túru pro další den.

Druhý den sjíždíme na radu chataře do údolí k jezeru Blauer See a stoupáme přímo na Kreutzspitze 2746 m. Výstup trvá asi 2 hodiny a jde snadným terénem. Z vrcholu jsme plánovali přejít s lyžemi na batohu po hřebínku na Rosenjoch 2796 m. Jedná se o snadný postup, nakonec se ale rozhodujeme sjet rovnou z Kreutzpitze do údolí Voldertal.

Sjezd je v prvních partiích strmý cca 40°, poté se narovnává. V poslední třetině jsou opět strmější partie s dojezdem v lese, který připomíná Eisengrunt na Černé hoře v Krkonoších. Máme štěstí na velmi stabilní sněhové podmínky (2), při horších podmínkách je nutná v těchto partiích opatrnost. Dále pokračujeme sjezdem údolím po lesní cestě až k Stifstalm hochleger, odtud stoupáme k Halsmarler htt a po sjezdovkách sjíždíme k autu.

Za zmínku stojí výjimečná pohostinnost chataře na Glungezer htt, který se rád podělí o své zkušenosti, posedí, popovídá a pozve na panáka.