Dámský skialp - Stubai, Amberger Htt, 4/2009 Tisk Email
Napsal uživatel Kolík
WEDNESDAY, 09 DECEMBER 2009 22:12

Dámský skialp – Stubai, Amberger Htt.

3. – 5. dubna, 2009

Vyrážíme ráno z Griesu (1572m) dlouhým širokým údolím, které lehce stoupá přes Vord. Sulztalalm (1915m) na chatu Amberger Htt (2132m). Před chatou překonáváme lavinu, která vyběhla až na cestu z bočního údolí.

Na chatě se ubytováváme, necháváme část věcí a vyrážíme na túru na Hinter Daunkopf (3225m). Pokračujeme širokým údolím a cesta se na konci planiny stáčí směrem na jih, kde překonáváme hank a stoupáme dalším širokým údolím až na ledovec Sulztauferner. Ledovec je kompaktní s malým sklonem a tak postupujeme bez lana. Svah začíná stoupat v úrovni 2600m až do 2900m, kde je plato ledovce a přes Daunjoch se dostáváme do skidepa pod vrcholem. Zbytek zdoláváme pohodovým výstupem na botech. Díky skvělému počasí máme výhled na celý Stubai. Celý výstup trvá z Griesu pohodovou chůzí asi 5 hodin. Za dalších 30 minut jsme zpět u chaty.

Druhý den vyrážíme směr Nord Wildgratspitz (3320m). Z chaty opět vyrážíme širokým údolím směrem na východ přes Schwarzenbergesee na ledovec Schwarzenbergerferner a odtud na lyžích až na vrchol, kam dorážíme celkem po 3 hodinách pochodu pohodovou chůzí. Škoda jen, že před vrcholem se zatahuje, takže mnoho nevidíme. Cesta na chatu je opět rychlá, během hodiny jsme na chatě. Ještě trochu vegetujeme, balíme a sjíždíme do údolí. Přes cestu se převalila ve stejných místech ještě mohutnější lavina, naštěstí se snad v tomto frekventovaném místě nikdo nevyskytoval.