Tannheimer Berge 2008, 2009 Tisk Email
Napsal uživatel Kolík
FRIDAY, 13 NOVEMBER 2009 22:24

Lezení v Tannheimer Berge 2008, 2009

Tannheimer Berge je malá, malebná oblast vápencových hor s nejvyšším vrcholem Kallenspitze 2238m. V Tannheimer Berge je množství odjištěných cest různé náročnosti, vysoká hustota chat a dobrá dostupnost lezení.

Hory se nacházejí na hranicích severních Tyrol a Německa, 55 km na jihozápad od GaPa. Z Gapa se pokračuje na Ferner Pass a za viaduktem se odbočí na Reine. Za Reine potom dále na Nesselwänge, před kterým se dá na parkovišti přespat.

K oblasti existují 2 výborné lezecké průvodce: Klettern im Herzen der Tannheimer (jih / sever)

Tannheimer od jihu, 12. – 13. září, 2009

Z Prahy vyrážíme před 7 večer a o půlnoci jsme již před Nesselwänge ve spacáku. Ráno vyrážíme do rána s nízkou oblačností a vlhkými mraky. Na chatu Gimpelhaus je to ca 40 minut, dáváme kafe, zabukujeme ubytko a jdeme pod stěnu. Počasí nic moc, mraky, sem tam kapka, ale neprší.

Vybrali jsme si cestu Linie2005 za VI-, pěti délková cesta převážně V, dobře odjištěná borháky a se štandy a dobrým slaněním. Lezení bylo občas v mraku a až na krápání se to obešlo bez deště. Před setměním ještě dáváme krátkou 2 délkovou cestu Zeit zum Klicken (V) v části Gimpel – Sudostvorbau.

Druhý den ráno vstáváme do mlhy, všechno je vlhké. Vyrážíme se zpožděním, protože čekáme na lepší počasí. Místo do Direkte Südwand (V/A1), která má 10 délek, volíme kratší Svenja (V, 6 délek). Bohužel než jsme došli pod stěnu, tak jsme vlezli do mraku a začalo lejt jak z konve. Takže po krátké zastávce na chatě sbíháme k autu a ještě se po cestě zastavujeme v Juře, kde využíváme alespoň zbytek dne.

Tannheimer od jihu i severu, 4. – 5. srpna 2008

Přes Gimpelhaus jdeme pod stěnu Rote Flüh (Waltergipfel a Hochweisler Südwand) na cestu FöVe 97 (IV-, 6 délek) s koncem vedoucím na vrchol. Slanění na 2x, v pohodě.

Po slanění přecházíme přes sedlo Nesselwangler Scharte do chaty Otto Mayer Htt, kde nocujeme. Máme v plánu Lang-Schmid Kamin (VI-, 21 délek), vidíme však, že z komínu po deštích v předchozím týdnu crčí voda.

Ráno sice vstáváme v 5 do tmy, nicméně prší, takže razíme zpět do spacáku. Podruhé vyrážíme až v 8, měníme plán a vybíráme Linie ´95 (V+, 15 délek). Je to pěkná cesta, převážně V, nahoře s velmi vzdušným traverzem. Slanění je na 5x, vždy 45 – 50m, takže je to spíše bunjee jumping. V půlce slanění bloudíme, schází se travinami. Pokračování slanění je z malé věžičky a slaňák není vidět.

Vracíme se pod stěnu pro věci a pak nazpět přez Tannheimer Htt a Gimpelhaus nazpátek k autu, kde jsme až po 9, doma jsem ve 3 ráno jak na koni.